tisdag 22 oktober 2013

Känslan är underbar!

Vardagen har verkligen blivit lättare sen jag gick ner i vikt, saker som kändes som man skulle flytta berg känns inte ens jobbiga längre.
 
Som t.ex.
¤Leka med ludwig,
¤Gå en promenad,
¤Pröva kläder i affären,
¤Raka benen när man duschar,
¤Så upp att diska,
¤Knna lägga sig ner utan att bli rädd för att bli kvävd av ens egna fett.
 

Kan ni egentligen förstå vilken känsla det är att bara kunna stå och diska utan att man tror att ryggen skulle kunna gå av. Förr satt jag alltid på en stol och diskade för jag kunde inte stå. Jag skämdes så när vi har besök så jag stod alltid upp då och jag hade så ont i ryggen. Som bara känslan att kunna lägga sig ner och inte bli kvävd av sitt egna fett, vilken befrielse det är, jag var alltid tvyngen att ligga på mage med 2 kuddar så jag riktigt sträckte på halsen. Problemet uppstod däremot sen när man knappt kunde se till höger eller vänster för man var så stel.

Känslan är underbar att kunna göra allt!!

Någon som känner igen sig?

<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar